Ανακοινώσεις
Nέα υπηρεσία εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής (remote eSignature)
Η Αρχή Πιστοποίησης των Ελληνικών Ακαδημαϊκών και Ερευνητικών Ιδρυμάτων (HARICA) έχει αναπτύξει μια νέα υπηρεσία εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής (remote eSignature) με την οποία σκοπεύει να αντικαταστήσει το μεγαλύτερο μέρος των πιστοποιητικών εγκεκριμένων υπογραφών.
Μέσω της νέας υπηρεσίας, έχουμε τη δυνατότητα να αποκτήσουμε ένα νέο πιστοποιητικό Εγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπογραφής:
- με ηλεκτρονική αίτηση,
- χωρίς να είναι απαραίτητη η φυσική παρουσία μας κατά την έκδοση του πιστοποιητικού,
- που θα μας επιτρέπει να υπογράφουμε έγγραφα από οποιαδήποτε συσκευή (υπολογιστή/smartphone/tablet) ή λειτουργικό σύστημα, χωρίς την ανάγκη χρήσης φυσικού μέσου αποθήκευσης του πιστοποιητικού (ακαδημαϊκή ταυτότητα, usb token), αλλά μέσω μιας ιστοσελίδας.
ΠΡΟΣΟΧΗ!
Η ενεργοποίηση και χρήση της εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής, βάσει των Διεθνών Προτύπων, απαιτεί να υπάρχει ένα επιπλέον επίπεδο ασφάλειας με την χρήση μιας επιπλέον συσκευής, την οποία έχουμε πάντα μαζί μας (smartphone/tablet).
Στη συσκευή μας θα χρειαστεί να εγκαταστήσουμε μια εφαρμογή παραγωγής κωδικών One-Time Password (OTP) που κάθε φορά που θα υπογράφουμε ένα έγγραφό, με τη χρήση της υπηρεσίας, θα πρέπει να εισάγουμε στο σύστημα.
Δεν υπάρχει δυνατότητα να ενεργοποιήσουμε την υπηρεσία χωρίς την χρήση εφαρμογής παραγωγής κωδικών One-Time Password (OTP).Σας ενημερώνουμε ότι από 10-08-2021 τέθηκε σε ισχύ η Υπουργική Απόφαση 27499 ΕΞ 2021 - ΦΕΚ 3682/Β/10-8-2021 βάσει της οποίας η μέθοδος ταυτοποίησης μέσω υπεύθυνης δήλωσης από την ψηφιακή πλατφόρμα gov.gr δεν είναι πλέον αποδεκτή.
Σύμφωνα με την απόφαση περιλαμβάνεται μόνο η τηλεδιάσκεψη (video with operator) ως μέθοδος για την εξ αποστάσεως ταυτοποίηση φυσικών προσώπων για την οποία θα σας ενημερώσουμε με νεότερο μήνυμα τις προσεχείς μέρες καθώς πρέπει να υιοθετηθούν πλήρως οι όροι και οι προϋποθέσεις της νέας οδηγίας.
Η διαδικασία των αιτημάτων στην πλατφόρμα https://cm.harica.gr/ θα τροποποιηθεί και θα αφαιρεθεί η επιλογή ταυτοποίησης με χρήση ηλεκτρονικής υπεύθυνης δήλωσης μέσω gov.gr.
Έως τότε, ΔΕΝ εγκρίνονται τα αιτήματα που έχουν κατατεθεί με την μέθοδο ταυτοποίησης e-declaration και οι χρήστες πρέπει να επιλέγουν μία από τις υπόλοιπες διαθέσιμες μεθόδους ταυτοποίησης.
Σε ότι αφορά την επιλογή της μεθόδου «Να επικοινωνήσει η HARICA μαζί μου» υπάρχει η εξής δυνατότητα, πέραν της φυσικής παρουσίας των χρηστών στους validators του φορέα σας.
Μπορείτε να λαμβάνετε ηλεκτρονικά την «ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΥΠΟΓΡΑΦΗΣ» (συνημμένη στο παρόν μήνυμα) αφού την συμπληρώσετε, πρέπει να την επικυρώσετε για το γνήσιο της υπογραφής σε κάποιο κατάστημα ΚΕΠ ή σε αστυνομικό τμήμα και στη συνέχεια να την αποστείλετε (πρωτότυπο έγγραφο) ταχυδρομικά στη Διεύθυνση Μηχανοργάνωσης.
Οδηγίες :
Αίτηση και δημιουργία πιστοποιητικού εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής
Υπογραφή εγγράφου με χρήση της εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής μέσω portal cm.harica.gr
Υπογραφή εγγράφου με χρήση της εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής μέσω Adobe Reader DC
Ανακοινώσεις:
Νέα έκδοση CertManager
Αλλαγή στον τρόπο ταυτοποίησης του Cert Manager - Υπουργική Απόφαση 27499 ΕΞ 2021 - ΦΕΚ 3682/Β/10-8-2021
Διαδικασίες και Πολιτική Πιστοποίησης
Δήλωση Ιδιωτικότητας Δεδομένων